Köpvillkor


Nedan hittar du de villkor som gäller för beställning, leverans och betalning från Isostar e-handel.

1. Leveranser
2. Bekräftelse
3. Högsta orderbelopp och kreditgräns
4. Betalning
- 4:1. Med bank- eller kreditkort
- 4:2. Mot faktura
5. Frakt och transport
6. ångerrätt
7. Reklamation & retur
8. Personuppgifter
9. Lagval

________________________________________

1. Leveranser
Leveranser görs enbart inom Sveriges gränser. Varorna distribueras med DHL och når utlämningsstället inom fyra arbetsdagar efter beställningsdatumet. Vi reserverar oss för eventuella tekniska problem och leveransproblem utanför vår kontroll samt slutförsäljning som gör att leveransen inte kan fullföljas. Vid slutförsäljning av enstaka varor meddelas detta i möjligaste mån via sidans nyhetsfunktion samt i anslutning till respektive produkt i shopen. Inkommer ny leverans inom ett fåtal dagar skickas produkterna först när hela beställningen kan fullgöras. Vid längre leveransuppehåll avaktiveras produkten för beställning. Om en redan gjord beställning inte kan fullföljas på grund av slutförsäljning kommer du som beställare att kontaktas för att annullera eller ändra din order. Du har även rätt att häva köpet utan kostnad vid en eventuell försening. Du har 14 dagars returrätt på obruten förpackning. Observera att DHL:s utlämningsställen regelmässigt skickar paket i retur om mottagaren inte hämtar ut det inom två veckor. Att underlåta att hämta ut varorna är inte samma som att utnyttja sin ångerrätt. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från DHL, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 98 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum. Om någon produkt i din beställning är restnoterad och du efter 30 dagar fortfarande inte fått hela leveransen kommer resterande produkter att strykas ur ordern och pengarna betalas tillbaka till ditt konto. även om du väljer att på godkänd grund häva köpet kommer återbetalning att ske inom 30 dagar.

2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.

3. Högsta orderbelopp och kreditgräns
När du handlar med kreditkort är högsta orderbeloppet 5.000 kronor, inklusive moms. Vi vill dock göra dig som kund uppmärksam på att förpackningarna är relativt stora och att försändelserna därmed kommer att bestå av fler och större paket.
Väljer du att handla mot faktura kan du maximalt handla för 5.000 kronor inklusive moms per gång och du måste uppge ditt personnummer. Vi förbehåller oss rätten att inte expediera nya beställningar om den totala skulden uppgår till 2 000 kronor eller mer, alternativt när det finns en förfallen skuld. Dessa begränsningar har införts för att minimera risken för att du som kund drabbas av onödiga prishöjningar till följd av uteblivna betalningar från andra kunder.

4. Betalning
Du kan välja mellan följande betalningssätt i Sverige
1. Kortbetalning med VISA eller MasterCard. 2. Faktura med 10 dagar som betalningsvillkor via sveawebpay

4:1. Med bank- eller kreditkort
Väljer du att betala med bank- eller kreditkort reserveras betalningen omedelbart på ditt konto. Endast fraktavgiften tillkommer. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Sweawebpay för att garantera snabb och säker betalning. Betalningen går till så här: • När du väljer Bank- eller kreditkort som betalningsmetod länkas du till en säker betalningsserver • Därefter väljer du typ av kreditkort samt anger kortnummer och giltighetsdatum• En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet• Pengarna reserveras sedan på ditt konto. Det innebär att du inte kommer åt pengarna men de har ännu inte dragits från ditt konto• 5-14 dagar efter köpet överförs pengarna till Sport Nutrition Scandinavia AB/ Isostar
Om någon produkt i din beställning är restnoterad och du efter 30 dagar fortfarande inte fått hela leveransen kommer resterande produkter att strykas ur ordern och pengarna betalas tillbaka till ditt konto. även om du väljer att på godkänd grund häva köpet kommer återbetalning att ske inom 30 dagar.

4:2. Mot faktura

Paysonfaktura
”Om du väljer att betala med Paysonfaktura så tillkommer en avgift om 25 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och
fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress Du anger. För att betala mot
Paysonfaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som
genomförs vid köpet.”


Om Paysonfaktura
”Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den
kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för
närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag.
Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr
tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens
kreditvärdighet.”


Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”
Information om pantsättning


”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi
AB, 556489-2924.”

 



5. Frakt och transport
För beställningar understigande 500 kronor tas en fast fraktavgift på 69 kronor ut. För den som beställer för mer än 500 kronor skickas varorna helt fraktfritt. Är godset skadat vid utlämningen, måste du meddela Isostars kundservice inom skälig tid efter att skadan upptäckts eller bort ha upptäckts. Sport Nutrition Scandinavia AB är betalningsansvarig för att produkten levereras i oskadat skick. Om varan skadas eller kommer bort då du returnerar den är det du som är betalningsansvarig. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från utlämningsställe, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 98 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

6. Ångerrätt
Du har rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 14 dagar från leverans. Meddelandet skall ske per e-post till Info@isostar.se eller brev till Sport Nutrition Scandinavia AB, Box 38133, 100 64 Stockholm.
Meddelandet skall innehålla följande information; 1) ordernummer 2) fakturanummer samt 3) en lista med de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i obruten originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Glöm inte att fylla i orsaken till returen på fakturans baksida. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Returadress: Sport Nutrition Scandinavia AB,  Tegelviksgatan 16, 116 41 Stockholm.
Observera att du måste hämta ut de varor du beställt. Att underlåta att hämta ut varorna är inte samma som att utnyttja sin ångerrätt. Får vi tillbaka paket som inte lösts ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f n 98 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum. Vid skriftlig påminnelse om försenad betalning utgår en påminnelseavgift på 50 kronor. Vid inkasso tillkommer lagstadgad inkassoavgift på 160 kr.

7. Reklamation & retur
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Isostars Kundservice så snart som möjligt, inom skälig tid efter leveransen. Vi tar emot felanmälan och sänder dig ett returdokument. Meddelandet skall ske per e-post till Info@isostar.se eller brev till Sport Nutrition Scandinavia AB, Box 38133, 100 64 Stockholm.
Skicka sedan tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara tillbaka. Den fellevererade varan skall vara i oanvänt och oskadat skick i obruten originalförpackning.
Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida. OBS! Innan du returnerar en defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returportot betalt. Ansvaret för fel i beställd vara är begränsat till vad nu angivits.

8. Personuppgifter
Genom att fylla i dina uppgifter och skapa ett konto samtycker du till att dina personuppgifter lagras och används av Sport Nutrition Scandinavia AB. Lagringen sker i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund samt för vår marknadsföring. Du kan när som helst ändra dina uppgifter genom att logga in på Isostar.se med ditt användarnamn och lösenord. Dina personuppgifter kommer inte att säljas eller på annat sätt lämnas ut till tredje part, utöver det som krävs för att fullfölja vårt åtagande mot dig som kund.

9. Lagval
Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag. Sport Nutrition Scandinavia AB kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
http://www.pul.nu/lagtext.html
http://www.konsumentverket.se

Sport Nutrition Scandinavia AB Box 38133 100 64 Stockholm Registreringsnummer: 556788-2922